۱۳۸۸ شهریور ۲۱, شنبه

فیس بوک بدون فیلتر

فیس بوک بدون فیلتر

 

فیس بوک خدمات RSS خود را دوباره راه اندازی نموده است. این به آن معنی است که از این پس، می توانیم از طریق RSS Reader هایی مانند Google Reader یا My Yahoo بدون نیاز به سرزدن به فیس بوک لینک های خود و دوستان مان را بخوانیم و به مطالب آن دسترسی داشته باشیم. روش کار برای Google Reader  بدین شرح است:

اگر می خواهید لینک های دوستان تان (آنهایی که در صفحه فیس بوک خودتان ظاهر می شوند) را ببینید از کنار سمت چپ صفحه اصلی فیس بوک، (از قسمت Applications) "Links" را انتخاب نمایید. صفحه لینک های شما باز می شود. حال در کنار سمت راست لینک ها،  جعبه خاکستری رنگی را می بینید. در زیر "Subscribe to Links " روی "My Friends Links" کلیک نمایید.

حال آدرس بالا صفحه را انتخاب و Copy نمایید. از طرف دیگر در یک صفحه مرورگر جداگانه، به آدرس www.google.com/reader رفته کلید "Add a Subscription" را انتخاب نموده آدرس کپی شده را در این جا paste نمایید.

کار تمام شده و از این پس با سر زدن به Google Reader که فعلا فیلتر نیست می توانید از آخرین لینک های دوستان تان در فیس بوک باخبر شوید.

ضمنا اگر خواستید یک دوست یا گروه خاص را پیگیری نمایید، به صفحه شخصی او در فیس بوک سر زده و مشابه همین کار را با لینک های او انجام دهید. نهایتا، در Google Reader مجموعه ای از صفحات جداگانه برای هر فرد که اضافه کرده اید خواهید داشت.

به امید اینترنت بدون فیلتر 

هیچ نظری موجود نیست: