۱۳۸۸ بهمن ۲۱, چهارشنبه

دو نکته:

دو نکته:

 

1.      در صورتی که ایمیل سبز منتشر می کنید توجه داشته باشید که محتوی صفحه هایی که آدرس آنها با https شروع نمی شود، قابل خواندن و ردیابی است. این بدان معنی است که اگر ایمیلی می فرستید و در هنگام خواندن یا فرستادن ایمیل آدرس صفحه با https شروع نمی شود متن ایمیل شما قابل خواندن، ردیابی و در آخر مشکل ساز است.

برای مثال Gmail این امکان را ایجاد نموده که تمام کاربران Gmail به صورت از پیش تعریف شده با مد https کار کنند. اما وقتی ایمیل یاهو را چک می کنید آدرس شما با چیزی شبیه به این شروع می شود: http://mail.yahoo.com و این، یعنی خطر یعنی اینکه می توانند چک کنند شما چه مطلبی را خوانده یا فرستاده اید.

پس تا حد امکان از Gmail یا سرویس های مشابه آن استفاده نمایید.

2.      در هنگام قطعی اینترنت، چت و موبایل می توان به راه های قدیمی تر و مطمئن تر مثل فاکس رو آورد. بله تعجب نکنید همه کسانی که کامپیوتر یا لپ تاپ، دارند یک دستگاه فکس مجانی نیز دارند.

شاید تا کنون نام فاکس مودم را شنیده باشید. دستگاه مودمی که با آن از طریق Dial Up به اینترنت وصل می شوید در واقع یک فاکس است که شما را به اینترنت متصل می کند. و به سادگی می توانید از آن برای ارسال و دریافت خبر استفاده نمایید.

در سیستم عامل های ویندوز XP به بالا، فاکس به صورت یک Printer در سیستم شما تعریف شده است. پس هرگاه متنی با فرمت، PDF یا Doc یا امثال آن داشتید، به سادگی در منوی File، گزینه Print را انتخاب نموده، از میان Pinter های موجود در سیستم Fax را انتخاب نمایید. از اینجا به بعد بسیار ساده است، Wizard را ادامه داده شماره تلفن مقصد را بدهید و فکس را بفرستید.

دریافت فاکس نیز بسیار ساده است. اگر در منوی Start رفته Printers را انتخاب نمایید، فهرست تمام printer های کامپیوتر تان نمایش داده می شود، روی Fax، Right Click کرده و آن را Open کنید، در پنجره باز شده (در قسمت منو ها) به دنبال Receive a Fax Now.. یا چیزی شبیه آن بگردید. پس از انتخاب آن دستگاه شما برای دریافت فاکس آماده است.

هیچ نظری موجود نیست: