۱۳۸۸ اسفند ۱۰, دوشنبه

کلهر: برگزاری جشن پیروزی احمدی نژاد اشتباه بود

کلهر: برگزاری جشن پیروزی احمدی نژاد اشتباه بود

مهدی کلهر، مشاور رسانه ای رئیس جمهوری ایران برپایی جشن پیروزی برای محمود احمدی نژاد در روزهای پس از انتخابات را اشتباه دانسته و عملکرد او در مناظره تلویزیونی با میرحسین موسوی را بد ارزیابی کرده است.

آقای کلهر در مصاحبه با خبرگزاری مهر از حذف سیاسی طرفداران جنبش سبز در ایران انتقاد کرد و به کارگیری لفظ "سران فتنه" برای اشاره به رهبران مخالفان دولت این کشور را به زیر سوال برد.

آقای کلهر همچنین ندا آقاسلطان را "دختر ساده ای" دانسته که خود را جلوی دوربین به مردن زده و سپس در آمبولانس کشته شده است.

آقای کلهر که از پیش از به قدرت رسیدن محمود احمدی نژاد با او همکاری کرده است به خاطر بعضی از سخنان جنجالی اش درباره مسائل فرهنگی و اجتماعی شناخته می شود.

"مناظره بد، اشتباه بزرگ"

مهدی کلهر در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت از پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری تابستان گذشته "شوکه" نشده و به نظر او آقای احمدی نژاد می توانست رای بیشتری را به خود اختصاص دهد ولی در مناظره با میرحسین موسوی خوب عمل نکرد.

او گفت: " پنج شب قبل از رای گیری تعداد رای احمدی نژاد ۲۵ میلیون نفر بود که چهار میلیون آن را در مناظره با موسوی از دست داده بود وگرنه حدود ۳۰ میلیون رای داشت. احمدی نژاد برخلاف مناظره با دکتر محسن رضایی که یک مناظره منطقی بود، در مناظره با موسوی خوب عمل نکرد."

آقای کلهر از بعضی از نزدیکان دولت محمود احمدی نژاد به خاطر ایجاد "فضای نامناسب" بعد از انتخابات انتقاد کرد ولی از کسی نام نبرد.

به گفته او همین افراد جشن پیروزی آقای احمدی نژاد را برگزار کردند و "اشتباه بزرگی کردند."

طرفداران آقای احمدی نژاد در روز یکشنبه (24 خرداد) در میدان ولی عصر تهران گردهم آمدند و او در سخنانی به طور تلویحی از مخالفان دولت به عنوان "خس و خاشاک" نام برد.

جشن پیروزی آقای احمدی نژاد یک روز پیش از راهپیمایی گسترده معترضان به نتیجه انتخابات در تهران برگزار شد.

"نگران جنبش سبز هستم"

آقای کلهر از شرکت کنندگان در راهپیمایی ۲۵ خرداد به عنوان افراد "ساده دل" نام برد و گفت کسانی که در راهپیمایی های بعد از آن شرکت کردند، "بازی خورده اند."

به گفته آقای کلهر "لایه میانی موج سبز" از متخصصان و اندیشمندان کشور تشکیل شده و این افراد نباید حذف و مورد تسویه حساب سیاسی قرار گیرند.

آقای کلهر گفت: "من نگران جنبش سبز هستم. هشت میلیون نفر از جنبش سبز افراد متخصص یا جوانان جویای علم و تخصص هستند که نمی توان آنها را حذف کرد. هشت میلیون را متاسفانه چند ماه پیش در اتوبوس خود سوار نکردیم و راننده آنها خودش را با برآوردهای غلط بیرون انداخته است."

ندا آقاسلطان

مهدی کلهر در بخش دیگری از سخنان خود مطرح شدن نام ندا آقاسلطان از جانباختگان حوادث پس از انتخابات را در رسانه ها زیر سوال برد.

آقای کلهر گفت: "به گفته جنبش سبز،‌ این جنبش چند کشته در حوادث پس از انتخابات داشته است. اما سوال این است که چرا تنها برای خانم ندا آقاسلطان بورسیه در کشورهای خارجی درست می شود. چرا بورسیه برای ترانه موسوی و یا عاطفه امام ایجاد نشد؟"

آقای کلهر ادامه داد: " به معنای اسم ندا آقاسلطان توجه کنید. ترجمه اسمش به انگلیسی می‌شود فریاد آقای شاه. یعنی این مملکت با سابقه ۳۰ سال جمهوری به جایی نرسید و باید آقای رضا پهلوی برگردد."

به گفته آقای کلهر "آنها" نمی دانستند که لفظ سلطان بارمعنایی خود را پس از دوره قاجاریه از دست داده و از آن تنها برای نامگذاری زن ها استفاده می شود.

او درباره کشته شدن خانم آقا سلطان گفت: " ندا آقاسلطان دختر ساده ای بود و نمی دانست بعد از فیلمی که بازی می کند و در آن خودش را به مردن می زند در آمبولانس واقعاً کشته می‌شود. آن هم به دست همین آقای پزشک؛‌ فراری به انگلیس."

هیچ نظری موجود نیست: