۱۳۸۸ اسفند ۱۴, جمعه

اظهار نگرانی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران

اظهار نگرانی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران اظهار نگرانی کرد و از مقامات ایران خواست اجازه سفر به این کشور را برای نمایندگان سازمان ملل صادر کنند.

ناوی پیلای روز پنجشنبه ۱۳ اسفند (۴ مارس) همزمان با انتشار گزارش سالانه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، گفت: "نگرانی عمیق من از وضعیت رو به وخامت حقوق بشر در ایران ادامه دارد. سرکوب خشونت بار مخالفان، بازداشت خودسرانه معترضان، فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران و چهره های سیاسی سرشناس در این کشور اتفاق افتاده است. افراد زیادی به دلیل نقشی که در اعتراضات انتخاباتی داشتند، پس از محاکمه در دادگاه های پرسش برانگیز، به تحمل مجازات های سنگین، از جمله اعدام محکوم شده اند".

خانم پیلای گفته است که در جریان نشست کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل این فرصت را پیدا کرده که با نمایندگان ایران در مورد این نگرانی ها گفت و گو کند و از آنها بخواهد که به اعضای دفتر او اجازه سفر به ایران را بدهند.

جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران نمایندگی این کشور را در نشست اخیر کمیسیون حقوق بشر در ژنو به عهده داشت و در آنجا با خانم پیلای دیدار کرده بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی دولت ایران، آقای لاریجانی از خانم پیلای برای سفر به ایران دعوت کرده است.

ایران اکثر اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر در این کشور را رد می کند و خواهان عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل است.

آقای لاریجانی در جریان سفر به ژنو در مصاحبه با سی ان ان گفت که هیچ کس در ایران به دلیل اعتراض کردن زندانی نیست، کسی به خاطر اعتراضات انتخاباتی اعدام نشده و خشونت پلیس در برخورد با معترضان حوادث پس از انتخابات در مقایسه با برخورد پلیس در کشورهای غربی کمتر بوده است.

از دست ندهیدhttp://www.bbc.co.uk/go/wsy/pub/email/ft/-/persian/iran/2010/03/100304_l10_ohchr_pillay_human_rights_iran.shtml


هیچ نظری موجود نیست: